Ne jöjjön a Wizz Air az USA-ba! – ezt kéri az amerikai pilóták szakszervezete
A Wizz Air tovább akar terjeszkedni, és első lépésben charterjáratokkal és áruszállítással venné célba az Egyesült Államokat, azonban úgy tűnik, hogy komoly ellenállásba ütköztek.
Elsőként a brit repülési szakportál, a Flightglobal írt arról, hogy az Air Line Pilots Association (ALPA) levélben szólította fel a washingtoni közlekedési tárcát, hogy amíg nem konzultált az európai hatóságokkal, ne adjon engedélyt a Wizz Air charter- és cargo-tevékenységére az Egyesült Államok felé. A „megtorlás mérgező kultúrája” gyakorlatával vádolják a magyarországi központú légitársaságot.
A magyar kormány által vásárolt és a Wizz üzemeltetésben repülő A330-200F teherszállító működtetésére vonatkozott a januárban beadott kérelem, ugyanakkor a magyar sajtóban felbukkantak feltételezések szerint a vállalat a nagy hatótávolságú keskenytörzsű A321XLR beszerzésével célozná meg az amerikai piacot. A nagy visszhangot kiváltó megrendelés óta azonban Váradi József vezérigazgató tisztázta, hogy ezeket a gépeket keleti vonalakra szánják, és utasforgalomban egyáltalán nem gondolkodnak észak-atlanti járatokon.
A Wizz ideiglenes jelleggel repült már az Egyesült Államokba, több rendkívüli járattal hozta haza a magyar állampolgárokat a járvány kitörése idején a tengeren túlról.
A kormány által vásárolt A330-as teherszállító gazdaságos üzemeltetéséhez viszont erősen hozzájárulhatna a világ egyik legélénkebb árus útvonalrendszerébe való csatlakozás, ezért nyújtották be januárban a kérelmet.
Az ALPA a levélben egyebek mellett azzal vádolja a Wizz-t, hogy szakszervezet-ellenes, és nincs erős biztonsági kultúrája.
A szakszervezet szerint az Egyesült Államokban működik a világ legbiztonságosabb közlekedési rendszere, és szeretnék, ha ez így is maradna.
Az ALPA kritikája szerint Wizz Air a zéró-tolerancia politikáját gyakorolja a szakszervezetekkel szemben, és megtagadta azoknak a bírósági ítéleteknek a végrehajtását, amelyek visszahelyeznék a törvényellenesen felfüggesztett alkalmazottakat. A pilótaszervezet szerint a vállalat azokat az alkalmazottait veszi célba, akik megtagadják az engedélyezett időn túli repülést, vagy a szolgálatot betegség, illetve szabadság idején.
Ugyancsak rossz gyakorlatnak tartják, hogy a cég külön szerződéssel alkalmaz „bérpilótákat”, akik az alkalmazottakkal párhuzamosan dolgoznak, de kevesebb keresetért, rossz feltételekkel és akiket bármikor kirúghatnak, írja az IHO.
Az Európai Szállítómunkások Föderációja (European Transport Workers’ Federation) részéről korábban érte kritika a Wizz Air-t, és idéznek egy korábbi Váradi-interjúból, amelyben
a vezető szerint a szakszervezetek „megölik az üzletet”.
Az éles kritikákra még nem válaszolt a légitársaság.
- Ez is érdekes lehet: Eltérítik a Kis-Szamost, hogy New Yorkba lehessen repülni
itt tudod támogatni az oldalunkat
Érdemes elolvasni
Ismét adventi vonatokkal utazhatunk a bécsi és zágrábi karácsonyi vásárokra
Egy rabszolga előzhette meg Magellánékat a Föld megkerülésében
Ez a 2 centiméternél is kisebb fosszília lehet a hiányzó láncszem az evolúcióban
Putyin hajlandó lezárni a háborút, de ez korántsem ilyen egyszerű
Tudod, mi a barbakán? Megmutatjuk a megmaradt magyarországi barbakánokat
Magyarország nagyon szomorú statisztikában világelső